zenklas 2015 04 13 SRF logo RGB pagrindinis 01 261x195 kkz mainuz PD Tamo1 Darzelisa Juodaičių

Mokymosi pagalba

                     

MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO KONSULTACIJŲ TVARKARAŠTIS                                                                 

PATVIRTINTA

                                                                                      Jurbarko r. Veliuonos Antano ir

                                                                                      Jono Juškų gimnazijos direktoriaus

                                                                                     2017 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. VK-294          

JURRBARKO R. VELIUONOS ANTANO IR JONO JUŠKŲ GIMNAZIJOS MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO APRAŠAS

  1. I.BENDROJI DALIS

           1. Jurbarko r. Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos mokymosi pagalbos teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pagalbos mokiniams teikimo tikslus, uždavinius, principus, formas, gavėjus, teikėjus bei mokymosi pagalbos organizavimą.

II. MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO TIKLAS, UŽDAVINIAI IR

PRINCIPAI

           2. Tikslas – veiksmingai padėti mokiniui mokytis, įveikiant mokymosi sunkumus, užtikrinti veiksmingą gabiųjų mokinių ugdymąsi.

           3. Uždaviniai:

           3.1. stebėti ir analizuoti, laiku identifikuojant kylančius mokinių mokymosi sunkumus;

           3.2. sudaryti sąlygas gabiųjų mokinių ir mokinių, turinčių mokymosi sunkumų, ugdymui(si);

           3.3. teikti mokiniui reikiamą pagalbą, telkiant mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus ir tėvus (globėjus, rūpintojus).

           4. Pagalbos teikimo principai:

           4.1. lygios galimybės – kiekvienam mokiniui užtikrinamas pagalbos prieinamumas;

           4.2. visuotinimas – pagalba teikiama visiems gimnazijos mokiniams, kuriems jos reikia;

           4.3. individualizmas – pagalba teikiama atsižvelgiant į konkretaus mokinio problemas;

           4.4. veiksmingumas – pagalba suteikiama laiku ir atitinka mokinio mokymosi galias;

           4.5. kompleksiškumas – pagalba teikiama pagal poreikį kartu su kitomis pagalbos mokiniui teikimo formomis.

  1. III.MOKYMOSI PAGALBOS GAVĖJAI, TEIKĖJAI

           5. Mokymosi pagalbos gavėjai:

           5.1. mokiniai, kurių pasiekimų lygis (vieno ar kelių dalykų) žemesni, nei numatyta bendrosiose ugdymo programose, ir mokinys nedaro pažangos;

           5.2. mokiniai, turintys mokymosi sunkumų;

           5.3. mokiniai, kurį laiką nelankę gimnazijos;

           5.4. mokiniai, kuriems reikalinga pagalba namų darbų užduotims atlikti;

           5.5. mokiniai, kuriems reikalinga mokytojo pagalba siekiant geresnių mokymosi rezultatų;

           5.6. gabūs mokiniai.

           6. Mokymosi pagalbos teikėjai – pradinio ugdymo mokytojai, mokomųjų dalykų mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai.

           7. Mokymosi pagalbos gali prašyti pats mokinys, mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai), rekomenduoti pradinio ugdymo mokytojai, mokomųjų dalykų mokytojai ir klasės auklėtojas.

2

  1. IV.MOKYMOSI PAGALBOS ORGANIZAVIMAS

             8. Mokymosi pagalbos organizavimas:

             8.1. Mokytojas:

               8.1.1. nustato mokymosi pagalbos poreikį ir bendradarbiauja su klasės auklėtoju;

               8.1.2. pamokose koreguoja mokinio mokymąsi, pritaiko užduotis pagal mokinio gebėjimus;

               8.1.3. taiko priemones ir metodikas, atsižvelgdamas į mokinių mokymosi stilių, gebėjimus, darbo tempą;

               8.1.4. taiko aktyvaus mokymosi metodus (pvz., mokymasis bendradarbiaujant, probleminis, projektinis mokymas);

               8.1.5. derina įvairius vertinimo ir įsivertinimo būdus;

               8.1.6. mokiniams nelankiusiems pamokų rekomenduoja pirmiausia padaryti užduotis, kurios buvo atliekamos pamokų metu;

               8.1.7. pagalbą mokymosi sunkumų patiriantiems mokiniams teikia taikydami komandinio darbo metodą, t. y., į darbą įtraukiami gerai temą supratusieji mokiniai;

               8.1.8. teikia trumpalaikes konsultacijas;

               8.1.9. nuolat vykdo grįžtamąjį ryšį dėl skirtų užduočių atlikimo;

               8.1.10. nukreipia mokinį ilgalaikėms konsultacijoms;

               8.1.11. atlieka poveikio priemonių analizę.

               8.2. Klasių auklėtojai:

               8.2.1. stebi ir analizuoja mokiniui kylančias problemas;

               8.2.2. aptaria su mokiniu mokymosi pasiekimų gerinimo galimybes;

               8.2.3. inicijuoja šių problemų sprendimą su klasėje dirbančiais mokytojais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais).

               8.3. Vaiko gerovės komisija:

               8.3.1. svarsto ir organizuoja ugdymo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

               8.3.2. pagal poreikį kviečia tėvus (globėjus, rūpintojus) ir/ar teikia rekomendacijas mokytojams, klasės auklėtojui dėl ugdymo proceso koregavimo;

               8.3.3. analizuoja atskirus atvejus ugdymo proceso metu ir priima sprendimus dėl mokymosi pasiekimų gerinimo;

               8.3.4. atlieka poveikio priemonių analizę.

               8.4. Tėvai:

               8.4.1. domisi vaiko pasiekimais;

               8.4.2. pagal galimybes padeda vaikui atlikti namų darbus;

               8.4.3. bendradarbiauja su mokytojais, klasės auklėtoju ir pagalbos mokiniui specialistais, paiso jų rekomendacijų.

               8.5. Gimnazijos administracija:

               8.5.1. vykdo mokinių mokymosi pasiekimų gerinimo proceso stebėseną;

               8.5.2. bendradarbiauja su mokytojais, klasių auklėtojais, pagalbos mokiniui specialistais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais).

               9. Mokymosi pagalbai teikti numatomos trumpalaikės ir ilgalaikės konsultacijos. Ilgalaikių konsultacijų trukmė negali būti trumpesnė kaip mokslo metų vieno pusmečio laikotarpis.

             10. Konsultacijų organizavimo principai:

             10.1. Mokytojai, suderinę su mokiniu, jo klasės auklėtoju ir tėvais (derinimas su tėvais (globėjais, rūpintojais) gali būti atliekamas pasirinkta forma: žodžiu, raštu, per elektroninį dienyną) pateikia gimnazijos direktoriui mokinių, lankančių ilgalaikes konsultacijas, sąrašą. Sąrašai pateikiami iki einamųjų metų rugsėjo 5 d. ir mokslo metų antrojo pusmečio pradžioje, t. y., praėjus 3 darbo dienoms nuo jo pradžios;

3

            

             10.2. Ilgalaikių konsultacijų poreikis mokinių mokymosi sunkumams įveikti ir pasiūla gabiems mokiniams nustatomi:

             10.2.1. kiekvienų mokslo metų pabaigoje ir tikslinama iki einamųjų metų rugsėjo 5 d.;

           10.2.2. mokslo metų pirmojo pusmečio eigoje, pateikiant gimnazijos direktoriui patikslintą mokinių sąrašą (nustatyta šio Aprašo p. 10.1).

             10.3. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui, suderinęs su mokytoju, parengia pusmečiui konsultacijų tvarkaraštį, kuris tvirtinamas gimnazijos direktoriaus įsakymu.

             10.4. Konsultacijų tvarkaraštis skelbiamas gimnazijos internetinėje svetainėje ir mokinių skelbimų lentoje.

             10.5. Mokinių dalyvavimas konsultacijose fiksuojamas nustatytos formos žurnale (Aprašo priedas).

             10.6. Po pirmojo ir antrojo pusmečio gimnazijos Administracinėje taryboje, dalyvaujant mokytojui, klasės auklėtojui, analizuojami mokinių, dalyvavusių konsultacijose, rezultatai ir priimami tolimesni sprendimai.

             11. Konsultacijų metu teikiama pagalba ruošiantis olimpiadoms ir konkursams, individualizuojamas gabių mokinių mokymas.

             12. Esant pamokų/kitų veiklų tvarkaraščių pakeitimams ar bendru susitarimu su mokiniu(iais) konsultacijos gali vykti ir kitu einamosios savaitės mokytojo ir mokinio(ių) sutartu laiku. Šiuo atveju žurnalas pildomas pagal patvirtintą konsultacijų grafiką.

V. BAIGIAMOJI DALIS

               13. Konsultacijos yra apmokamos iš gimnazijos Mokinio krepšelio lėšų, naudojant gimnazijos ugdymo plane numatytas valandas, skirtas mokinių ugdymo(si) poreikiams tenkinti.

               14. Aprašo nuostatų įgyvendinimo priežiūrą vykdo gimnazijos direktorius ir pavaduotojai ugdymui.

 

UTA

Gimnazijos ugdymo turinio atnaujinimo (UTA)  darbo grupė:

Grupės vadovė – Jūratė Mickuvienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui.

Nariai:

Rasa Birmanaitė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, muzikos mokytoja;

Ona Gudžiūnienė, matematikos mokytoja, Gamtos, tiksliųjų mokslų ir informacinių technologijų mokytojų metodinės grupės pirmininkė;

Svietlana Mickuvienė, socialinė pedagogė, Pagalbos mokiniui specialistų, mokytojų padėjėjų ir bibliotekininkų metodinės grupės pirmininkė;

Loreta Pocienė, pradinio ugdymo mokytoja;

Nadezda Tikhomirova, užsienio kalbos (anglų) mokytoja.

 

PASIRENGIMO DIEGTI ATNAUJINTĄ UGDYMO TURINĮ VEIKSMŲ PLANAS

Pasirengimas ugdymo turinio atnaujinimui.

 https://docs.google.com/presentation/d/11WnZ7wnnnUTzd_6X04z5thMqGTQUn-Rz/edit?usp=sharing&ouid=101040787861246623766&rtpof=true&sd=true 

 Nuoroda į atnaujintas BP

https://www.emokykla.lt/bendrasis/bendrosios-programos/atnaujintos-bendrosios-programos

  https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/1a764050239511edb4cae1b158f98ea5/asr

Darbas su gabiais mokiniais

                                                                                              PATVIRTINTA                                                                          

                                                                                             Jurbarko r. Veliuonos Antano ir

                                                                                             Jono Juškų gimnazijos direktoriaus

                                                                                             2019 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VK-426

                                                      1 priedas

 JURBARKO R. VELIUONOS ANTANO IR JONO JUŠKŲ GIMNAZIJA

DARBO SU GABIAIS IR TALENTINGAIS VAIKAIS VEIKSMŲ PLANAS

 Tikslas

 Sudaryti sąlygas  gabių ir talentingų vaikų paieškos, atpažinimo ir ugdymo plėtrai.

 Uždaviniai:

  1. Išsiaiškinti, kokios vaiko galios mokytis ugdymo dalykų, numatyti pagrindinę veiklos kryptį, kurioje vaiko gebėjimai galėtų pasireikšti efektyviausiai.
  2. Kurti intelektualią, kūrybišką ir demokratinę aplinką.
  3. Maksimaliai individualizuoti ir diferencijuoti ugdymo procesą,  atsižvelgiant  į mokinio gebėjimus, įgytas žinias ir turimus įgūdžius, interesus, polinkius.
  4. Ugdyti mokinių kūrybiškumą, iniciatyvumą, atsakingumo ir pasitikėjimo savimi jausmą.

Eil. Nr.

Veikla

Atsakingas

Vykdymo laikas

1.       

Naudojant gabių ir talentingų vaikų atpažinimo metodus identifikuoti gabius ir talentingus vaikus įvairiose ugdymo srityse bei neformaliajame švietime.

Mokytojai, neformaliojo švietimo vadovai, klasių auklėtojai

Per mokslo metus

2.       

Nustatyti naujai atvykusių mokytis gabių mokinių mokymosi stilių ir atsižvelgti į tai mokant gabius mokinius.

Psichologė, klasės auklėtojai, dalykų mokytojai

Per mokslo metus

 3.

Sudaryti mokyklinių olimpiadų turų grafiką.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Spalis

4.       

Sisteminti įvairių mokomųjų dalykų olimpiadų  rezultatus.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Per mokslo metus

5.       

Skatinti gabius ir talentingus mokinius dalyvauti įvairiose rajono bei respublikos olimpiadose.

Klasių vadovai, dalykų mokytojai

Per mokslo metus

6.       

 Taikyti pažangiausius pedagoginius  ir aktyvius ugdymo(si) metodus mokant gabius ir talentingus mokinius.

Dalykų mokytojai

Per mokslo metus

7.       

Diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo turinį.

Dalykų mokytojai

Per mokslo metus

8.       

Organizuoti mokymosi pagalbos konsultacijas gabiems ir talentingiems vaikams.

Dalykų mokytojai

Per mokslo metus

9.       

Skatinti gabius ir talentingus mokinius dalyvauti tarptautiniuose, šalies bei rajono konkursuose,  projektuose, turnyruose, varžybose, akcijose.

Dalykų mokytojai, klasių auklėtojai

Per mokslo metus

10.   

Skelbti informaciją  apie gabių bei talentingų mokinių pasiekimus gimnazijos internetinėje svetainėje, spaudoje ir gimnazijos viešojoje erdvėje.

Direktoriaus pavaduotojai ugdymui

Per mokslo metus

11.   

Skatinti mokytojus tobulinti profesinę kompetenciją ir gebėjimus, ugdant gabius ir talentingus mokinius.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Per mokslo metus

12.   

Gerosios darbo patirties su talentingais ir gabiais mokiniais patirties sklaida.

Metodinių grupių pirmininkai

Per mokslo metus

13.   

Gabių ir talentingų mokinių pasiekimų per mokslo metus suvestinės ir rezultatų apibendrinimas.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Birželis

14.   

Gabių ir talentingų mokinių ugdymas panaudojant neformaliojo švietimo teikiamas galimybes.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Per mokslo metus

15.   

Sudaryti sąlygas gabiems ir talentingiems mokiniams tobulinti gebėjimus, gauti dalykinių ir asmenybės ugdymo žinių kitose neformaliojo švietimo įstaigose, neakivaizdinėse mokyklose ar kt.

Gimnazijos administracija

Per mokslo metus

16.   

Atsižvelgiant į ugdymo plano teikiamas galimybes gabius ir talentingus vaikus skatinti rinktis pasirenkamuosius dalykus ar dalykų modulius.

Gimnazijos administracija

Per mokslo metus

17.   

Skatinti gabius ir talentingus vaikus stebėti bei analizuoti savo veiklą, gebėjimus, bendradarbiaujant su tėvais.

Klasių auklėtojai

Per mokslo metus

18.   

Skatinti gabius ir talentingus mokinius padėkomis, prizais, asmeninėmis dovanomis, išvykomis, kelionėmis, stovyklomis.

Gimnazijos administracija

Per mokslo metus

19.   

Konsultuoti gabius ir talentingus vaikus bei jų tėvus psichologinės gerovės ir ugdymo klausimais.

Klasių auklėtojai, mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai

Per mokslo metus

Partneriai

Kontaktai

Jurbarko r. Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazija

Adresas:
Dariaus ir Girėno g. 22, Veliuona, Jurbarko r.
Įstaigos kodas 190919036

Telefonas:
mokykla (8~447) 42782,
ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės (8~447) 42788

Pamokų laikas

1kl 24kl pamoku laikas 

 

Susisiekite